Fleurop
Productfotografie

Divide

19 oktober, 2023

Studio Pothoff | Fleurop

Wie wil nou niet opgefleurd worden door een prachtig boeket bloemen? Als je weet hoe het voelt om een mooie bos bloemen te krijgen, dan heb je misschien zelf ook weleens een bloemetje bij iemand laten bezorgen om hem of haar op te vrolijken of een hart onder de riem te steken. Dan ken je wellicht de website van Fleurop. Al een geruime tijd verzorgt Studio Pothoff voor Fleurop de productfotografie. Wat een kleurrijke opdracht is dat! Honderden op kleur en lengte geselecteerde bloemen worden door de stylisten van Fleurop tot boeketten geschikt. Alles moet perfect zijn: de vorm, de lengte en de kleurencombinatie. Dan volgt de fotografie in de studio, waarbij het motto ‘what you see, is what you get’ geldt.

De klant bestelt immers het boeket dat hij op de foto op de website ziet. Wordt er op de website een boeket getoond met lichtrode rozen, dan zijn die rozen in het echt óók lichtrood, en niet lichtroze of donkerrood. De soort bloem, de kleur en de grootte ervan moeten overeenkomen met wat er op ‘het plaatje’ gepresenteerd wordt. Het primaire doel is de boeketten zo in beeld te brengen zoals ze bij de klant afgeleverd worden. Naast de functionele aspecten is het minstens zo belangrijk dat een boeket een goed gevoel geeft. Dankzij het vakmanschap, het oog van de fotograaf en de perfecte nabewerking komen foto en werkelijkheid overeen. En roept het boeket precies dat op waar de klant op hoopt: een glimlach en een blij gevoel.