Logo, huisstijl en folder
18 juni, 2019
In Goeden Doen – ontwerp logo en huisstijl
‘Gezond’ en ‘Natuur’ zijn de twee kern-woorden die natuurvoedingsadviseur en gewichtsconsulent Ria Perfors naar voren bracht voor haar coachingbureau In Goeden Doen. Met die twee begrippen is ontwerper Carl aan de gang gegaan voor het ontwerpen van een logo. “Bij ‘Natuur’ denk je aan de kleur groen”, legt hij uit. “Omdat Ria voedingsadvies geeft aan cliënten die gezonder willen leven, is een vork als element aan het logo toegevoegd. Een vork die stevig in de grond staat.”
Het ontwerpen van een logo is een proces van bij elkaar zoeken en rangschikken van beelden, kleuren en woorden. Een vork waaruit blaadjes ontspruiten, goed, maar waar zit elk blaadje? Welk lettertype gebruik je? Waar komen de woorden te staan, hoe is de vlakverdeling? Uiteindelijk kwam Carl tot drie ontwerpen, alle drie naar de zin van het team van Studio Pothoff. Aan Ria de keuze.
De volgende stap was het ontwerpen van een drieluik folder, waarvoor Ria samen met Dijk van een Tekst de teksten schreef. Carl zocht er de beelden bij die opnieuw dat goede gevoel zouden oproepen. Omdat Ria ‘het gezicht’ is van In Goeden Doen, maakte Michiel een prachtige foto van haar, met fruit en kruiden uit eigen tuin in haar armen. Hoe ‘goed’ wil je het hebben?!