van Dijk – van Essen Makelaars
Campagne Waardebepaling

Divide

11 oktober, 2022

Van Dijk - Van Essen Makelaars

Herken je het beeld van de klemzittende giraf? Dat is goed mogelijk, want deze afbeelding circuleerde afgelopen juni twee weken op social media, in kranten, flyers en banners in Veenendaal en omstreken. Waarom? De opdrachtgever, makelaar Erik van Dijk, wilde elke huiseigenaar in Veenendaal en omgeving attenderen op de mogelijkheid een kosteloze waardebepaling uit te voeren. “Dit is cruciaal” zo zegt Van Dijk, “want als er sprake is van een overwaarde, kan je een hypotheek oversluiten, verzilveren of bijvoorbeeld het geld in je eigen huis stoppen.”

Studio Pothoff heeft een cross mediale campagne samengesteld die de aandacht van ‘swipende’, ‘scrollende’ huiseigenaren in ‘a split of a second’ moest vangen. Hoe? Door in te spelen op de emoties van de gemêleerde groep huiseigenaren die een tekort aan woonruimte of juist een overvloed ervaren. De afbeelding van Paleis Soestdijk met daarop de tekst Wordt je huis je groot? Weet wat jouw woning waard is sluit aan bij de ‘noden’ van de tweede doelgroep. Makelaar van Dijk spreekt de huiseigenaren ook toe in een YouTube filmpje. Zijn persoonlijke en betrokken aanpak komt hier duidelijk naar voren en dat gevoel vind je zeker terug in de campagne waardebepaling.

Van Dijk - Van Essen Makelaars